Hjärtligt

Köpvillkor privatperson

Köpvillkor privatperson

Privatperson, för återförsäljare besök denna sida.

 

Beställning
Vi tar emot beställningar via webbutiken, telefon och e-post. Ingen lägsta beställningssumma tillämpas. Lägsta ålder är 18 år för att genomföra ett köp. Adressen som anges i kunduppgifterna måste vara samma adress som man är mantalsskriven på. Beställning som görs i någon annans namn utan dennes medgivande, eller andra saker som på något annat sätt medför att vi drabbas ekonomisk eller lider annan skada polisanmäls alltid.

Priser
Samtliga priser som anges i butiken är inklusive moms (25 %)

Leverans och frakt
Vi levererar endast inom Sverige och om du önskar beställa till ett annat land vänligen kontakta kundtjänst för vidare information. Vi anlitar DB Schenker och Postnord för leverans. Frakt- och emballagekostnader tillkommer alltid. Leveranstiden är normalt mellan 1–7 vardagar beroende på fraktalternativ. Fri frakt vid köp över 1000 kr.

Privatperson (Schenker 2-7 dagar) 29 kr
Privatperson Epress (Postnord 1-3 dagar) 69 kr

Betalsätt

Kortbetalning, 0 kr

Internetbanken, 0 kr

Faktura Billmate 0kr

 

Orderbekräftelse
Du får automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress du angivet vid beställning. Kontrollera noggrant alla dina personuppgifter innan du slutför köpet. Om något inte stämmer vänligen kontakta vår kundservice direkt.

Reklamation eller felleverans
Vid reklamation av en trasig eller felaktig vara så ombeds kunden att snarast och utan dröjsmål, dock senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss. Om det avser en transportskada så skall detta alltid också reklameras direkt till speditören/utlämningsstället i samband med uthämtandet av paketet. Vid godkänd reklamation så byter vi ut eller krediterar varan.

Ångerrätt
Vi följer distansavtalslagen och ger kunder 14 dagars rätt att ångra sitt köp efter mottagen leverans. För att detta skall kunna åberopas måste kunden kontakta oss innan något skickas i retur för att få en instruktion för hur detta skall returneras. Kunder får själv stå för fraktkostnaden på de returnerade varorna. Varan måste vara obruten i de plomberade förpackningar samt oskadad för att ångerrätten skall vara möjlig.

Ej uthämtade paket
Efter att paketet levererats till ditt utlämningsställe har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket/brev. Har du inte hunnit hämta ut det innan angiven tid returneras varorna till oss och du faktureras en minimum kostnad på minimum 450 sek för de extra omkostnader som drabbar oss.

Sekretess, personuppgiftshantering och integritetspolicy  (GDPR)
Vi på Mollis Care värnar om din personliga integritet och följer lagen om personuppgiftshantering.

De personuppgifter som du registrerar hos oss, används endast för att fullfölja köpet om du är privatperson. Du väljer själv om du vill anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Antingen genom att fylla i formuläret ”anmäl dig till vårt nyhetsbrev” eller genom att ringa in och sätta upp dig på vårt nyhetsbrev.

 

Är du en verifierad återförsäljare har vi kontaktuppgifter till dig eller din salong. Dessa används för att skicka varor, betalningsinformation, inbjudningar och informationsutskick rörande att du är återförsäljare. E-postadresser läggs till nyhetsbrevet efter samtycke. Du kan när som helst välja att avanmäla dig från nyhetsbreven.

 

Vi lämnar inte under några omständigheter ut kunduppgifter eller kontaktuppgifter till andra företag. Vi följer lagen om användandet av personuppgifter. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här

 

Feltryck och slutsålt
Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning.

Vår kundsupport
Ni är alltid välkomna att kontakta vår kunniga personal för ytterligare information, antingen via info(a)molliscare.se eller via vår telefon 033-251112 se våra öppettider.